I arbeidet med å være et synlig og åpent rederi, er det viktig med en tydelig profil som gjenspeiler vår maritime identitet. I 2015 valgte vi Feber Design i Tromsø for å lage ny profil og logo som et ledd i det å rendyrke konseptet Hermes.
– Vi er veldig fornøyd med resultatet, sier daglig leder Jan Roger Lerbukt, som syns det er spesielt morsomt at morsetegnet for H, altså fire prikker, er brukt for å understreke den maritime tilknytningen.
I Hermes har vi tilnærmet daglig kontakt med designbyrået, som også er en viktig diskusjons- og samarbeidspartner for oss.
Spiller hverandre gode
Daglig leder Ørjan Haugli i Feber blir engasjert når han forteller om arbeidet med Hermes:
– Åpne skott i samarbeidet med en framoverlent bedrift som Hermes, er en suksessfaktor for begge parter. Vi spiller hverandre gode ved å stille krav begge veier med det ene for øyet: At sluttproduktet i form av design, tydelig budskap og engasjert formidling blir akkurat som vi ønsker og krever.
Som vi hører har de maritime uttrykkene festet seg godt, også hos Feber. Byrået designer alt materiell vi trenger, så som årsrapporter på papir og nett, dekor, messeutstyr, infomateriell, bekledning, nettsider og det som vi måtte ha behov for.
Fakta om Feber
- Lokalt byrå med kontor midt i bykjernen av Tromsø.
- Stiftet i 2014.
- Har fire ansatte. Maria Gamst, Tonje Karlsen, Ørjan Haugli med hver sin like eierdel. Kenneth Kristensen jobber fra Narvik.
- Har blant annet designet nye visuelle profiler for Hålogaland teater, Fjellheisen, Graff Brygghus og Mathallen.